Σκέψεις για την ακροδεξιά στην Ελλάδα

karatzafirer

Οι όποιοι συνειρμοί σας δημιουργούνται ΔΕΝ οφείλονται στη γωνία λήψης της φωτογραφίας

Εκφραστής της ακροδεξιάς στην Ελλάδα είναι το ΛΑΟΣ. Θεωρώ ότι είναι σαφώς πιο επικίνδυνο από οργανώσεις όπως η Χρυσή Αυγή, οι οποίες είναι «καταδικασμένες» σε ρόλο συμμορίας και παρακράτους. Στην Ελλάδα ο φασισμός σήμερα δε μπορεί να εκφραστεί ανοιχτά, χρειάζεται πλάγιες οδούς και έμμεσες διατυπώσεις.

Γιατί ανέβηκε το ΛΑΟΣ στις ευρωεκλογές; Ένας βασικός λόγος είναι η προκλητική υπερπροβολή του από τα ΜΜΕ. Και γιατί επέλεξαν να το προβάλλουν τόσο έντονα τώρα τα ΜΜΕ και όχι, για παράδειγμα, πριν ένα χρόνο; *

Δεν έχω σκοπό να αναλύσω ταξικά, για ποιο λόγο απογοητευμένα λαϊκά στρώματα σε περιόδους κρίσης στρέφονται στην ακροδεξιά. Είναι κι αυτό ένα σημαντικό θέμα που σηκώνει πολλή συζήτηση. Θα γράψω λίγα πραγματάκια για τη συγκυρία που επιτρέπει, ή και επιβάλλει, την άνοδο της ακροδεξιάς, καθώς και για την ιδεολογία της.

Το βασικό λάθος που γίνεται συνήθως, ακόμα και από καλοπροαίρετους, είναι το ερμηνευτικό σχήμα «η Νέα Δημοκρατία σέρνεται πίσω από το ΛΑΟΣ επειδή της κλέβει το εκλογικό κοινό«.

Πράγματι, το τελευταίο εξάμηνο έτσι δείχνουν τα πράγματα. Τον κουκουλονόμο τον πρότεινε το ΛΑΟΣ και τον έφερε στη βουλή η ΝΔ. Το μεταναστευτικό το άνοιξε σα ζήτημα το ΛΑΟΣ και η ΝΔ έχει εξαπολύσει πογκρόμ. Αντίστοιχα για το πανεπιστημιακό άσυλο.

Αυτή η ερμηνεία μπορεί να ταριάζει με μια ελαφριά κριτική που στρέφει κυρίως τα βέλη της ενάντια στη ΝΔ και προσπαθεί να την απονομιμοποιήσει ως «κόμμα του μεσαίου χώρου», αλλά δεν έχει καμία δόση αλήθειας.

Για την ακρίβεια συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο! Η ΝΔ ως κυβέρνηση, και από κοντά και το ΠΑΣΟΚ μέσω Παγκάλου, έχουν αμολήσει το ΛΑΟΣ ως πολιτικό «λαγό», με στόχευση αφενός μεν να ανοίξει την ατζέντα της τάξης/ασφάλειας και μετανάστευσης, αφετέρου δε να μην επωμιστούν οι ίδιοι το πολιτικό κόστος για κάτι τέτοιο. Με αυτό τον τρόπο το ΛΑΟΣ κάνει τη βρωμοδουλειά της κυβέρνησης, προετοιμάζει πολιτικά το κλίμα, την κοινή γνώμη, εξωραΐζει και έτσι νομιμοποιεί τις διάφορες φασίζουσες «προτάσεις», για τις οποίες υπό άλλες συνθήκες θα υπήρχαν σοβαρότατες αντιδράσεις (κουκουλονόμος, άσυλο, μετανάστες) και στη συνέχεια η κυβέρνηση έρχεται και λαμβάνει μέτρα πάνω σε αυτά, έχοντας μετριάσει κατά το δυνατόν τον κίνδυνο να χάσει το δημοκρατικό της προφίλ.

Με δυο λόγια, η ενίσχυση της ακροδεξιάς ήταν, στη συγκεκριμένη συγκυρία, 100% επιλογή του συστήματος, που έχει να κάνει με την ανάγκη του κράτους να θωρακιστεί απέναντι σε τωρινές και μελλοντικές λαϊκές αντιδράσεις, κινητοποιήσεις, εξεγέρσεις.

Μη ξεχνάμε ότι έχει μεσολαβήσει ο Δεκέμβρης του 2008.

ND

Σκίτσο του Γιάννη Ιωάννου

Τώρα, όσον αφορά αυτά καθ’ εαυτά τα ιδεολογικά χαρακτηριστικά του μορφώματος «ΛΑΟΣ», σε λεπτομέρειες μόνο διαφέρουν από τα χαρακτηριστικά των φασιστικών κινημάτων του μεσοπολέμου:

  • Ρατσισμός, εκλεπτυσμένος βέβαια, βασιζόμενος όχι πάνω στη φυλετική ανωτερότητα, αλλά στη δήθεν πολιτιστική ανωτερότητα του ελληνισμού και των Ελλήνων εν γένει. Οι δικοί μας ένδοξοι πρόγονοι έχουν, ως γνωστόν, δώσει τα φώτα του πολιτισμού σε όλο τον κόσμο. ** Δεν είναι και πολύ δύσκολο να ριζώσει κάτι τέτοιο σε άτομα που έχουν προετοιμαστεί για αυτά 12 χρόνια πλύσης εγκεφάλου στο σχολείο. Καταγγελία του πολυπολιτισμού ως καταστροφικού για την ελληνική κοινωνία και προβολή της «πολιτισμικής μας ανωτερότητας» έναντι των ευρωπαίων, που όταν αυτοί τρώγαν μπανάνες εμείς είχαμε ήδη χοληστερίνη, και των μουσουλμάνων που είναι ως γνωστόν βάρβαροι.
  • Αντισημιτισμός, ο οποίος καταδικάζεται φραστικά, αλλά και πάλι «ο εβραίος στάζει αίμα» (Καρατζαφέρης, Γενάρης ’09).
  • Κολακεία και ενθάρρυνση των πιο φοβικών αντανακλαστικών των πολιτών με στόχο την αυταρχικοποίηση του κράτους. Επίθεση στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, οι οποίες είναι ρίζα κάθε κακού (μετανάστες, «άπλυτοι»).
  • Αντικομμουνισμός στην πιο πρωτόγονή του μορφή. Η Ελλάδα είναι το «τελευταίο κομμουνιστικό κράτος της Ευρώπης» (φράση κλισέ στην ακροδεξιά αργκό), οι αριστεροί επικρατούν ιδεολογικά και έχουν κατακλύσει όλους τους θεσμούς, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό. Ακόμα και η κυβερνούσα δεξιά, όπως και όποιος δεν προσεγγίζει ιδεολογικά το φασισμό, είναι κι αυτή πάνω κάτω κρυφο- και φιλο-αριστερή. ***
  • Καταγγελία του «εκφυλισμού» της σημερινής κοινωνίας. Ως εκφυλισμός νοείται πρωτίστως η επιστήμη και ο πολιτισμός που δε χωρούν στα ελληνορθόδοξα καλούπια τους («θολοκουλτουριάρηδες» ****), αλλά και φαινόμενα, τα οποία κατά τα άλλα βρίσκονται σε πλήρη ιδεολογική ευθυγράμμιση με την ακροδεξιά, πχ σκουπιδοεκπομπές της τηλεόρασης και αντίστοιχος τύπος.
  • Καταγγελία των γειτονικών κρατών, που είναι έτοιμα… από στιγμή σε στιγμή να επιτεθούν (και ως γνωστόν η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση, κάπως έτσι ξεκίνησε ο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμος). Διεκδίκηση του ελληνικού lebensraum (ζωτικός χώρος), μεγαλοϊδεατισμός.

Tο μόνο που λείπει από τη σαλάτα είναι η καταγγελία του δημοκρατικού πολιτεύματος. Αλλά αυτό προς το παρόν πάει πολύ ακόμα και για τους ίδιους, οπότε αρκούνται ορκιζόμενοι στη δημοκρατία να καταγγέλουν τις «υπερβολικές δημοκρατικές ευαισθησίες» και την «υπερβολική προσήλωση στα ανθρώπινα δικαιώματα», τα οποία «εμποδίζουν το κράτος να δράσει» κτλ.

Κοντά σε αυτά και ό,τι πιο καινούριο έχει εξάγει ο ακροδεξιός νεοσυντηρητισμός του Μπους από τις ΗΠΑ: ισλαμοφοβία, «αντι»τρομοκρατία, «σύγκρουση των πολιτισμών» κτλ.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά το ΛΑΟΣ έχει μαζέψει ότι χειρότερο υπήρχε στον ακροδεξιό βόθρο της Ελλάδας και έχει γίνει απαραίτητο εργαλείο του συστήματος, μια ακόμα δικλείδα ασφαλείας απέναντι στην κρίση. Το ζήτημα -και ο κίνδυνος για το λαό- είναι μέχρι πότε και μέχρι πόσο θέλουν να το ενισχύσουν και να το χρησιμοποιήσουν.

Γροθιά στο κατεστημένο…

Καρατζαφέρης σε ρόλο κλόουν

Καρατζαφέρης σε προεκλογικό ρόλο κλόουν

* Οι ίδιοι ισχυρίζονται απέναντι στους άνοους οπαδούς τους ότι… επέβαλαν οι ίδιοι την παρουσία τους στους, κατά τα άλλα, νταβατζήδες των ΜΜΕ…

** Βλέπε χαρακτηριστικά το παράδειγμα του ηγέτου με την Ελλάδα και τη Μαγαδασκάρη: http://www.youtube.com/watch?v=uX2Jo_yBNdA

*** «Γιαλατζί δεξιοί» για αυτόν ακριβώς το λόγο κατά Άδωνη: http://www.youtube.com/watch?v=9UDg2pzJN9U
Σχετικά με το δοσιλογικού τύπου αντικομμουνισμό του ΛΑΟΣ βλέπε και παλιότερο άρθρο από το αξιόλογο jungle-report: http://jungle-report.blogspot.com/2008/06/blog-post_14.html

**** Για όσους δε γνωρίζουν τη σχέση του ναζισμού με τη συλλήβδην καταγγελία της «θολοκουλτούρας» η οποία σήμερα αποτελεί κοινό τόπο στην ελληνική ακροδεξιά: «Για τους προδρόμους αυτής της κουλτούρας του μαζικού θεάματος, που παράγει είδωλα και μόδα με ημερομηνία λήξεως ισοπεδώνοντας κάθε κλίμακα αξιών χάριν των αποχαυνωμένων καταναλωτών ήχου και εικόνας, που απέχουν από τα ιστορικά δρώμενα, έγραψε στον “Σλάγκετερ” ο Χάνς Γιόχστ τη φράση “όταν ακούω κουλτούρα τραβάω το πιστόλι μου”, φράση που έγινε διάσημη στην ναζιστική Γερμανία υποδηλώνοντας την έκπτωση και την χυδαιοποίηση των πολιτιστικών αξιών και την ανάγκη καθαρτήριας αναγέννησής τους». πηγή: http://xryshaygh.wordpress.com/2008/07/10/ns/

10 thoughts on “Σκέψεις για την ακροδεξιά στην Ελλάδα

  1. Μετά την άνοδο των φασιστών (δεν είναι μόνο το λαος, μαζί με τους άλλους πιάνουνε δέκα τοις εκατό) και της τροτσκιστικής ανταρσύας, το σταλινικό αντιφασιστικό μέτωπο είναι περισσότερο από ποτέ ανάγκη των καιρών :)

  2. Ο/Η g_l λέει:

    @parekklisi
    Θα συμφωνήσω ότι το ΛΑΟΣ είναι σαφέστατα πιο επικίνδυνο από τη ΧΑ και άλλες περιθωριακές φασιστικές ομάδες γιατί κρύβει(όσο μπορεί να κρυφτεί τέλος πάντων) τη φασιστική πολιτική του πίσω από ένα «πατριωτικό», «δημοκρατικό»(από την άποψη της καταγγελίας, για δημαγωγικούς λόγους, του παραδοσιακού ναζισμου-φασισμού) προπέτασμα καπνού.

    Το ζήτημα είναι τι κάνουμε για αυτό.

    Η ερώτηση που θα ήθελα να σου απευθύνω είναι, το αν πιστεύεις ότι η απάντηση που θα μπορούσαν να δώσουν οι δυνάμεις της κομμουνιστικής αριστεράς της χώρας(μ-λ οργανώσεις και ομάδες) και γιατί όχι και δυνάμεις του ευρύτερου προοδευτικού κόσμου, είναι η δημιουργία κάποιου είδους αντιφασιστικού-αντιεθνικιστικού συντονιστικού, που θα δρούσε φυσικά πιο αποτελεσματικά και με μεγαλύτερες δυνατότητες απεύθυνσης απ’ ότι δρούνε(;) σήμερα κατακερματισμένες οι δυνάμεις αυτές ενάντια στο φασισμό;

    Και αν χρειάζεται να γίνει κάτι τέτοιο, πως εξηγείς ότι δεν υπάρχει καμιά τέτοια κίνηση;

    ΥΓ: Αν και πιστεύω οτι έχεις δίκιο που λες ότι δε είναι η άνοδος του ΛΑΟΣ η αιτία για την επίθεση που γίνεται στις δημοκρατικές ελευθερίες και για την όξυνση της αντιμετανασταυτικής πολιτικής(και γενικότερα θα έλεγα τους εκφασισμού) από την πλευρά της κυβέρνησης, νομίζω ότι πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η άνοδος του έδρασε καταλυτικά και φυσικά υποστηριχτηκά προς αυτή την κατεύθυνση.

  3. Ο/Η parekklisi λέει:

    Πιστεύω ότι χρειάζεται όσο το δυνατόν πιο πλατύ μέτωπο υπεράσπισης των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών που θα απαντάει και στο ζήτημα του φασισμού, του ρατσισμού, της καταστολής κτλ. (Διότι στην ουσία πρόκειται για πλευρές του ίδιου προβλήματος). Έχουν γίνει ενωτικές κινήσεις ή πρωτοβουλίες παλιότερα πχ για το θέμα του τρομονόμου κτλ. Αν εννοείς να γίνει κάτι πιο μόνιμο δε ξέρω κατά πόσο θα λειτουργούσε αλλά και το σίγουρο είναι ότι δε λύνεται το πρόβλημα με αποφάσεις κορυφής.

    ΥΓ. Αυτό που λέω βασικά είναι ότι η άνοδος του ΛΑΟΣ δεν είναι αιτία, αλλά αποτέλεσμα της επιλογής της ΝΔ να στραφεί δεξιότερα σ’ αυτά τα ζητήματα. Όπως θα ‘λεγε και ο καψούρης με τη διαλεκτική μπρεζνιεφικός απολίθωμας ΛΑΟΣ και εκφασισμός (της κοινωνίας) είναι διαλεκτικό ζεύγος με κυρίαρχη πλευρά της αντίθεσης τον εκφασισμό. :-)

    • Ο/Η g_l λέει:

      Το πρόβλημα σίγουρα δε λύνεται μόνο με αποφάσεις κορυφής, αλλά κάποιος πρέπει να παίξει το ρόλο της πρωτοπορίας! Εκεί το πήγαινα…

  4. Ο/Η kritias λέει:

    @parekklisi
    Ωραία ανάλυση, αν θες ρίξε μια ματιά και στη δική μου. Είναι μάλλον συμπληρωματική στη δική σου. Σχετίζεται περισσότερο με αυτά που γράφεις στο χωρίο σου με τίτλο «Ρατσισμός».

  5. Ο/Η σχολιαστής λέει:

    Να προσθέσω και κάποιες δικές μου σκέψεις:
    Διαβάζοντας την ανάλυσή σου μου δίνει την αίσθηση ενός σχεδίου. Το σύστημα (Το οποίο, αν δεν καταλαβαίνω λάθος, ορίζεις ως το «δικομματικό» σύστημα – «Η ΝΔ ως κυβέρνηση, και από κοντά και το ΠΑΣΟΚ») πετάει ένα λαγό (ΛΑΟΣ) και μετά παίρνει τα μέτρα που έτσι κι αλλιώς ήθελε να πάρει, δείχνοντας την ακροδεξιά απειλή.

    Κατά την δική μου άποψη μπορεί να γίνει αυτό ακριβώς που έγινε, χωρίς όμως κανένα φοβερό σχέδιο από πίσω (με λαγούς, ΜΜΕ, στημένες δηλώσεις κλπ.) ή, για να το πω διαφορετικά, από ένα σχέδιο εντελώς διαφορετικής κλίμακας, που δεν εξειδικεύεται απαραίτητα σε τέτοιου τύπου λεπτομέρειες.

    Εγώ λοιπόν το σκέφτομαι ως εξής:
    Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μαζί και η Ελλάδα, ήθελε μετανάστες ως φτηνό εργατικό δυναμικό. Νομίζω ότι αυτό είναι κοινός τόπος, άλλωστε το μοντέλο της φτηνής εργασίας των μεταναστών είναι δοκιμασμένο εδώ και πολλά χρόνια. Άτυπα λοιπόν δημιουργήθηκαν και τα ανάλογα δίκτυα διοχέτευσης των μεταναστών αυτών, που σταδιακά και με την βοήθεια των διαφόρων επεμβάσεων του ιμπεριαλισμού, μεταράπηκε σε κανονικό δουλεμπόριο με κάποιες μικρές διαφορές προσαρμοσμένες στην εποχή, όπως π.χ. ότι ο υποψήφιος δούλος έρχεται με την «θέλησή» του πληρώνοντας μάλιστα αδρά τον «απαγωγέα» του!

    Είναι προφανές ότι μια τέτοια (ουσιαστικά άτυπη) διαδικασία δημιουργεί διάφορα κοινωνικά προβλήματα τόσο στους ντόπιους όσο και στους μετανάστες οι οποίοι πολλές φορές βρίσκονται (και μάλιστα αποκλεισμένοι) σε ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον από αυτό που είχαν στο μυαλό τους ή τους είχαν υποσχεθεί.
    Με ένα κράτος που δεν δείχνει καμία μέριμνα πέρα της στοιχειώδους…καταστολής είναι λογικό τα πράγματα να οξύνονται κοινωνικά και μάλιστα η όξυνση αυτή να είναι τόσο πιο έντονη όσο πιο χαμηλά βρίσκεται κάποιος στην κοινωνική διαστρωμάτωση.

    Κι εδώ χρησιμοποιείται και ένα από τα μεγάλα ατού (για την αστική τάξη φυσικά) της μετανάστευσης: Αντί να δημιουργηθεί μία ταξική αλληλεγγύη μεταξύ των κοινωνικών στρωμάτων που χτυπιούνται και υποβαθμίζονται, ουσιαστικά ο κοινωνικός ιστός αποσυντίθεται περαιτέρω και αρχίζουν να στρέφονται ο ένας εναντίον του άλλου. Αυτό ισχύει τόσο μεταξύ ντόπιων-μεταναστών (που είναι και η βασική παράμετρος), όσο και ακόμη και μεταξύ των μεταναστών που ανταγωνίζονται πλέον ο ένας τον άλλο σε διάφορα επίπεδα!

    Με τα παραπάνω θέλω να πω ότι η ενίσχυση της ακροδεξιάς και συγκεκριμένα του ΛΑΟΣ έχει μία κοινωνική βάση και αίτιο. Δεν πρόκειται ούτε για απλούς δυσαρεστημένους δεξιούς, ούτε για μια ιδεοληψία κάποιων που ακολουθούν μια μόδα. Κατά τη γνώμη μου λοιπόν, δεν είναι και εύκολο για τα αστικά κόμματα να συμμαζέψουν τα πράγματα με χάντρες και καθρεπτάκια. Παλιότερα, πιθανά ο Καραμανλής θα μπορούσε να ξαναμαζέψει τους ψηφοφόρους του ΛΑΟΣ με μια απλή επίκληση του ΠΑΣΟΚικού κινδύνου. Σήμερα δεν μπορεί, κατά τη γνώμη μου φυσικά. Πολύ περισσότερο δε σε μία νεοφιλελεύθερη περίοδο κρίσης, όπου τα παραδοσιακά εργαλεία «πολιτικής» (διορισμοί, ρουσφετάκια, κοινωνικοποίηση της διαφθοράς κλπ. κλπ.) απαξιώνονται από τις ίδιες τις ιμπεριαλιστικές ολοκληρώσεις, οι αστοί χρειάζονται άλλες λύσεις, από την στιγμή φυσικά που δεν είναι (προς το παρόν φυσικά) επιλογή του συστήματος η άνοδος του φασισμού στην αξουσία.

    Τελικά, αυτό που γίνεται κατά τη γνώμη μου, είναι ότι ο λαγός έχει φύγει μόνος του κάτω από τις δοσμένες συνθήκες. Δεν χρειάζεται κανείς να τον αμολύσει. Ναι όντως τα ΜΜΕ έπαιξαν με το θέμα, όμως πρώτον το θέμα δεν ήταν ανύπαρκτο (εκτός κι αν θα έπρεπε πρώτα οι Χρυσαυγίτες να σκοτώσουν μετανάστη για να το θεωρήσουμε «υπαρκτό») και δεύτερον τα ΜΜΕ έπαιξαν και με τους Οικολόγους αλλά τελικά από το 8% των γκάλοπ η κάλπη (με τόσο σπρώξιμο!) έβγαλε μόλις…3%!!
    Το ακριβώς ανάποδο όμως έγινε με την ακροδεξιά!!

    Η ακροδεξιά εκμεταλλεύεται πραγματικά κοινωνικά προβλήματα κι όχι γενικές «ευαισθησίες» που ψάχνουν το κατάλληλο κατάστημα με οικολογικές λάμπες για να εκτονωθούν. Σπεκουλάρει πάνω σε αυτά, δίνοντας όμως «λύσεις» που κάποιος όχι και πολύ ψαγμένος μπορεί να τις δει ως ρεαλιστικές και λογικές.
    Μάλιστα, βάζοντας και λίγο νερό στο κρασί της, μετατρέπει τον τυπικό ρατσισμό που παραδοσιακά πρέσβευε, σε ένα «διαφοριστικό ρατσισμό» σαν αυτόν που περιγράφει ο Μπαλιμπάρ και που είναι πολύ πιο αποδεκτός στον μέσο άνθρωπο! («Οι ξένοι είναι καλοί στις πατρίδες τους» κλπ. κλπ.)

    Από εκεί και πέρα, για να τελειώνω, το ΛΑΟΣ είναι ένα τυπικό ακροδεξιό κόμμα προσαρμοσμένο στα Ελληνικά δεδομένα. Με αυτή την έννοια δεν έχει μαζέψει μόνο «ότι χειρότερο υπήρχε στον ακροδεξιό βόθρο». Πιθανά μάλιστα κάποιες γωνιές του βόθρου να του ξέφυγαν ή να είναι απλές εφεδρείες. Νομίζω ότι το ΛΑΟΣ μαζεύει πολλά λούμπεν στοιχεία, είτε με την τον κοινωνικό χαρακτήρα της έννοιας (π.χ. μπράβος) είτε με τον ιδεολογικό του χαρακτήρα (άνθρωποι με απλοϊκή και πρωτόγονη σκέψη και άρα εύκολα χειρίσιμοι).
    Νομίζω ότι αυτοί είναι ένα σημαντικό κομμάτι της πολιτικής εκπροσώπησης του ΛΑΟΣ σε τοπικό επίπεδο, που ξεφεύγει όμως από την τυπική λαϊκίστικη ακροδεξιά με ρίζες στη χούντα και το φασισμό που βλέπουμε στην βουλή.

    Αυτά ήθελα να πω και ελπίζω να μην κούρασα.

  6. Ο/Η parekklisi λέει:

    Το ότι το ΛΑΟΣ εκμεταλλεύεται πραγματική κοινωνική δυσαρέσκεια είναι γεγονός. Όταν λέω έχει μαζέψει “ότι χειρότερο υπήρχε στον ακροδεξιό βόθρο” δεν εννοώ προφανώς σα ψηφοφόρους, αλλά στο κόμμα, μια ματιά να ρίξεις στα στελέχη και τους βουλευτές του αρκεί.

    Επίσης, αν και έτσι όπως τα έγραψα φαίνεται κάπως έτσι, δεν υποννοώ ότι υπάρχει κάποιο σχέδιο, προφανώς δεν κάθησαν στο τραπέζι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ και ΜΜΕ να μοιράσουν ρόλους. Κάτι τέτοιο δε χρειάζεται άλλωστε. Το ότι η ΝΔ θέλει μετά το Δεκέμβρη να ανοίξει ατζέντα ασφάλειας-μετανάστευσης είναι προφανές. Το ότι το ΠΑΣΟΚ και τα ΜΜΕ ακολούθησαν δεν έγινε βάσει σχεδίου, αλλά επειδή την πολιτική αυτή την έχουν στο DNA τους! Όπως και το ΛΑΟΣ, που είναι ο καλύτερος εκφραστής αυτής της πολιτικής και ως εκ τούτου βρήκε χώρο και στα πάνελ των τηλεοπτικών εκπομπών.

  7. Ο/Η σχολιαστής λέει:

    Ακριβώς αυτό έκανα!
    Έριξα μια ματιά στους βουλευτές και τους «πολιτευτές» του ΛΑΟΣ.
    Τι θα δεις λοιπόν αν κοιτάξεις;

    Θα δεις ότι πέρα από το γνωστό ακροδεξιό συρφετό που αποφάσισε να κάνει «πολιτική μαζών», υπάρχει ο γνωστός σεξολόγος, η Σαρρή, ένας κικ μπόξερ ιδιοκτήτης γυμναστηρίων με γνωστό επώνυμο, η Αθίνη που αποχώρησε για…»ιδεολογικούς» λόγους νομίζω και μια σειρά από «αστέρια» με λούμπεν χαρακτηριστικά, που απλά για κάποιο (οποιοδήποτε!) λόγο έχουν γίνει γνωστά κυρίως μέσα από τον κίτρινο τύπο, τα λεγόμενα «λαϊκά έντυπα».
    Αυτό που ήθελα να πω λοιπόν δεν είναι για τους ψηφοφόρους του ΛΑΟΣ, αλλά για την πολιτική εκπροσώπηση, για την επιλογή του ΛΑΟΣ να ξεφύγει με κάποιο τρόπο από τα παραδοσιακά χουντο-βασιλο-φασιστικά πλαίσια, χρησιμοποιώντας, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, ένα λούμπεν (και άρα εύκολα χειρίσιμο) κοινωνικά ή ιδεολογικά κομμάτι. Τον ενδιαφέρει το κοινωνικό έρισμα πάσει θυσία έστω κι έτσι, αντίθετα με κάτι Ντερτιλήδες κλπ. που πάνω απ’ όλα έχουν τα…λάβαρα του «αγώνα»!

    Το «ότι χειρότερο» λοιπόν που λες ισχύει, αλλά μέσα στα συγκεκριμένα πλαίσια:
    Ότι δηλαδή θα είναι διατεθημένοι να «ξεκολήσουν» (στην βιτρίνα φυσικά) από τους ταγματασφαλίτες, τον Παπαδόπουλο, την 4η Αυγούστου και άλλες…»παραδοσιακές» αξίες του χώρου.
    Δεν θέλει σε αυτή τη φάση του «χτισίματος» να κάνει σημαία τέτοιες ιστορίες, παρόλη την φανερή του εκτίμηση.

    Για την «κοινωνική δυσαρέσκεια» που λες, αυτή μπορεί να είναι διαφόρων μορφών:
    Π.χ. πάρα πολλοί οι δεξιοί είναι δυσαρεστημένοι με τον Καραμανλή, γιατί δεν κατέλαβε το κράτος, όπως θα ήθελαν. Δεν έκανε την «έφοδο» που περίμεναν και δυσαρεστήθηκαν.

    Δεν εννοώ όμως εγώ κάτι τέτοιο(α). Αυτό θα ήταν εύκολα χειρίσιμο από την ΝΔ ή και το ΠΑΣΟΚ.
    Το ΛΑΟΣ, και αυτό είναι το επικίνδυνο, άρχισε να πατά σε πραγματικά κοινωνικά προβλήματα που δημιούργησε ένας συγκεκριμένος τρόπος ανάπτυξης, που ήρθε μέσα από συγκεκριμένες επιλογές της ΕΕ και της άρχουσας τάξης. Όταν ο Σαμαράς καλούσε στο άνοιγμα των συνόρων, δεν το έκανε επειδή το DNA του ήταν…»διεθνιστικό».
    Εξέφραζε μια συγκεκριμένη πολιτική επιλογή και μάλιστα όχι του Σαμαρά προσωπικά, αλλά όλης της άρχουσαν τάξης.
    Η δημιουργία σήμερα γκέτο, είναι κάτι παραπάνω από φανερή και αυτή και πρόκειται επίσης για επιλογή μέσα στα συγκεκριμένα πλαίσια.
    Και φυσικά τα γκέτο δεν υποβαθμίζουν μόνο την ζωή των μεταναστών.

    Αυτό είναι που εννοούσα και πιο πριν:
    Το κοινωνικό πρόβλημα είναι πραγματικό, το έχουν δημιουργήσει συγκεκριμένες πολιτικές και οξύνεται με την οικονομική κρίση που χτυπά πρώτα και κύρια τους μετανάστες και φυσικά τα χαμηλά οικονομικά στρώματα.
    Και αυτό που προτείνει η άρχουσα τάξη πλέον (στον λαγό που εκ των πραγμάτων έχει πεταχτεί) είναι η συστηματοποίηση του «εξανδραποδισμού» μέσω κανονικών στρατοπέδων συγκέντρωσης με το εύηχο όνομα «χώροι υποδοχής μεταναστών».

    Για να μη σε πρήζω, εκείνο που θέλω να πω είναι ότι κατά τη γνώμη μου δεν είναι η όλη ιστορία απλά μια μαγική εικόνα, μια εξαπάτηση για να περάσουν συγκεκριμένες πολιτικές, ούτε θα καθαρίσουν(με) έτσι εύκολα με την ακροδεξιά, ειδικά αν στην «δημοκρατική» δύση δημιουργηθούν στρατόπεδα συγκέντρωσης όσων αποφάσισαν κάποιοι ότι είναι «λαθραίοι» σε αυτή τη ζωή.

    Ο αντισημιτισμός, η ξενοφοβία, ο αντικομμουνισμός, ο ρατσισμός κλπ. ήταν πάντα τα κλασσικά χαρακτηριστικά της ακροδεξιάς, που όμως αν δεν τα βάλουμε κάτω στις ιδιαιτερότητες και την πραγματικότητα του σήμερα, δεν πρόκειται να μας δώσουν σπουδαία πράγματα, πέρα από μια ηθική επίκληση η οποία όμως προϋποθέτει ένα ήδη αριστερό ακροατήριο.
    Αυτό όμως είναι και το ερώτημα, γιατί το αριστερό ή έστω προοδευτικό ακροατήριο δεν είναι μέσα στα δεδομένα μας.

  8. Ο/Η αντωνης λέει:

    εγω παντως ειμαι αντισημιτης..ποτε δεν τον ψηφισα…

  9. Ο/Η Helen of Croy λέει:

    http://anthellens.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=5&p=16#p16

    Ένα αρθράκι (που λέει ο λόγος) που εξηγεί γιατί οι μη ακροδεξιοί είμαστε πιο πατριώτες από τα ακροδεξιά κοπρόσκυλα που γαβγίζουν αδιακρίτως.

Σχολιάστε